Vaikka eilen satoikin lunta päivällä, niin onneksi aurinko alkoi mukavasti porottamaan kun pääsin töistä kotiin. Lähdettiin Arskan kanssa metsään lenkille. Mentiin ihkauudelle luontopolulle tallustelemaan, ja aikamme käveltyä todettiin, että tällä polulla ei ole lainkaan viittoja ja edessä oli sellainen ihana risteys, josta polku jatkoi matkaansa kuuteen (!!!!) eri suuntaan. Summassa valittiin yksi ja ihan mukava polku olikin...

Matkan varrella oli riippusilta pienen joen yli ja mä olin jo ihan paniikissa, että Arska hyppää/tippuu siltä alas, mutta lunkisti tuo muori perässä tuli ;) Aikamme siinä tallusteltua todettiin, että oltiin sitten ihan hukassa :D Mulla on onneks jonkinlainen sisäinen suuntavaisto, joten lähdettiin rämpiin sinne suuntaan, jossa ajattelin auton olevan. Tultiin aivan upeille hiekkakuopille, ja muutaman kilometrin kuluttua alko jo maisemat näyttää tutuilta. Päädyttiin lopulta parin kilometrin päähän autosta, mutta suunta oli kuitenkin oikea :) Jos olisin menny väärään suuntaan oltaisiin suunnistettu suoraan naapurikuntaan... ;D

Sen verran raskas lenkki kuitenki oli, että Arska oli ihan puhki. Loppuillan se makoili sohvalla ja nautiskeli auringosta Tofun kanssa...

Kuten kuvista näkyy Tofukin on hyväksynyt Arskan jo kaveriksi, joten yhteiselo sujuu hyvin...

Tänään taidetaan suunnata sitten tuttuihin lenkkimaastoihin, ihan vaan varmuuden vuoksi ;) Pisti tosin jo eilen miettimään, että onkohan kyyt jo heränneet? Näihin aikoihin viime vuonna me nähtiin ekat kyyt, ja sen jälkeen pysyttelin kylänraitilla jonkin aikaa enkä lähtenyt metsiin/pururadalla lenkkeilemään. Mua ei haittaa vaikka kyy mua purasis, mutta kunhan ei Arskaan koske!

Viikonloppu oli siis työtä täynnä ja kolmen päivän tuntisaldoksi tuli vaivaiset 34 tuntia... Rankkaahan se oli, mutta onneksi tuohon kuului myös Kokkolan kaupunginteatterin ensi-ilta. Kävin siis katsomassa Meganin tarinan ja täytyy sanoa, että oli yksi parhaista toteutuksista, joita olen koskaan nähnyt. Suosittelen lämpimästi kaikille!!! Esitykset jatkuu toukokuun ajan sekä vielä uudestaan syksyllä kesäloman jälkeen. Aion itsekin käydä sen katsomassa vielä uudestaan!

Huomenna on vielä kiireinen työpäivä, mutta sitten perjantaina pidän ansaitun rästivapaan. Tosin vapaa menee siihen, että aamukahdeksalta pitää olla autokorjaamolla. Jarrupalat on kulunu lähes puhki autosta, joten jarruttaminen on tällä hetkellä hyvin haasteellista... pitää saada ne kuntoon, niin käyn heti sen jälkeen katsastamassa tuon romun. Tuskin menee läpi vaikka korjaamolta suoraan ajan katsastusasemalle, mutta onpahan sen jälkeen vielä kuukausi aikaa korjata loput viat...

Olen tässä myös puolitoista viikkoa karppailut ja ihan hyvin on lähtenyt käyntiin. Kolme kiloa on pudonnut eikä nälkää ole koskaan! Kaikki viljat, jauhot ja sokerin olen siis jättänyt pois. Katsotaan nyt miten vapusta selvitään... olisihan se sima ja tippaleipä ihan mukava juttu... No, Arska voi syödä ne mun puolesta ;)