Olen kolmatta päivää kipeä ja sairaslomalla. Mikään ei pysy sisällä, vatsa on kipeä ja päätä särkee. Päänsärky on jo lähes loppunut, mutta vatsa on vielä todella kipeänä. Heti kun laitan jotain suuhuni, vatsa rupeaa mouruamaanja kramppaamaan, ja kohta saan kiitää vessaan. Ei siis mitenkään ylevä olotila...

Kaiken lisäksi minulla on huono omatunto siitä, etten ole töissä. Ihana työkaverini yrittää lohduttaa ja sanoa, ettei sairaana voi olla töissä, mutta eipä tuo juuri auta. Ja heti kun ajattelin samoin, niin pikkupomo soitti ja kysyi, että vieläkö mä olen poissa töistä ja missä sairaslomalappu viipyy? Joten se siitä hetkellisestä viisaasta päätöksestä. Heti omatunto alkoi soimata vielä pahemmin ja ryhdyin miettimään miten voisin olla töissä... jollei olisi juttukeikkoja tai jos lähettyvillä olisi aina vessa tai jos mun ei tarttis hirveesti liikkua tai.... Onko tämäkään nyt viisasta?! Terve tai ei, niin menen maanantaina töihin. En jaksa enää toista kertaa selittää pikkupomolle mikä mua vaivaa ja miksi en voi vaivasta huolimatta tulla töihin...