Koko yön on pakkanen paukkunu, ja erityisesti mun talo! Välillä oikein säpsähti kun paukku niin, että luulin jo jonkin haljenneen tai jonku osuneen kanuunalla mun taloon. Aamulla sitten kömpiessä lämpimän termopeitteen alta olin järkyttyä katsoessani lämpömittaria... -32 astetta!!!! Koiratkin kävivät ulkona supernopeilla pisuilla, paitsi Arska, joka jähmetty kylmyydestä. Sillä on tapana aina kun on kylmä, näyttää siltä kun se jähmettyisi. Neiti ei pysty muka taivuttamaan jalkojaan lainkaan... Tänään tosin tuli päivän erikoisuus... Arska jähmettyi paikoilleen. Ei pystynyt mukamas kylmältä edes kävelemään eteenpäin, joten mamma sai auttaa 50-kiloisen bullmonsterin sisälle. Onneksi oltiin jo terassin kohdalla, joten mun ei tarttenut nostaa koiraa kun terassille ja siitä kaksi metriä ovelle ja ovesta sisälle. Mulla ei tosin tuon jälkeen ollu lainkaan kylmä =D

Sisälle kun päästiin oli pakko laittaa takkaan valkea. Nyt takassa rätisee mukavasti ja kämpässä on hieman lämpimämpää. Harmi ettei jääkaapissa ole makkaraa... tällaisella ilmalla makkaran käristäminen takassa on mukavaa puuhaa.

Ehdin jo tänä aamuna vaihtaa keittiön ja ruokailuhuoneen verhotkin. Silitin niihin pellavaiset verhot, jossa seisoskelee yksinäinen teddy-lammas =) Sopivat mainiosti tänne maalle ikkunoihin!

Saas nähdä lähteekö auto käyntiin iltapäivällä kun pitäisi lähteä sinne käsityöiltaan. En ole saanut hankituksi moottorinlämmitintä autoon, joten voi olla, että saan jäädä kotiin. Yleensä tuo auto on kyllä tällasilla pakkasillakin käynnistynyt, mutta katsotaan nyt.

Nyt voisi keittää kupin kaakaota ja katsella eilen katsomatta jäänyt vuokradvd. Jos sen jälkeen uskaltautuisi ulos hakemaan postin. Mun postilaatikolle on sellaiset 250 metriä, joten en viitsi näillä pakkasilla juosta edes takaisin hakemassa ensin aamun lehden ja sitten päiväpostin. Odotan maltillisesti, että saan molemmat samalla kerralla =D