Mun pihalla tulvii... Koko etupiha on kuin jättimäinen uima-allas. Yritin eilen töistä tultuani hakata sellaista pientä ojaa, jotta vesi olisi päässyt virtaamaan pois pihalta, mutta maa on vielä niin jäässä, ettei ainakaan mun voimilla ja yskänkohtausten avulla saanut hakattua tarpeeksi syvää ojaa. Pyysin pikkuveljen tänään luokseni hakkaamaan ojaa, joten toivottavasti onnistumme siinä kahdestaan. On nimittäin pakko saada se vesi pois, sillä osa siitä on jo mun rappusten kohdalla ja velloo talonseinää kohden. Toivon mukaan kivijalka ei päästä vettä....

Nyt ulkona paistaa aurinko ja on todella lämmintä, joten päivän aikana ehtii varmaan loputkin lumet sulaa pihalta. Mikä tarkoittaa sitä, että se vesiraja nousee koko ajan... Mä oon ihan paniikissa, että sitä vettä menee kellariin... Pakko saada oja tehtyä, tai äyskäröityä vedet pois jollain tapaa. Pistetään broidi hommiin ja toivotaan parasta...

Tytöt oli aamulla aivan kauhuissaan kun piti mennä ulos, kun vettä oli joka paikassa. Rompula päätti lopulta vain tyynesti kävellä vesimassojen läpi, mutta Arska ei tiennyt mistä olisi mennyt. Lopulta se hyppäsi terassilta hassussa kulmassa talon nurkalle, jossa oli pieni kuivempi läntti ja "lensi" sitten sieltä takaisin terassille tarpeensa tehtyä. On noilla koiruuksilla vaan metkunsa =D