Mä kun en ole koskaan aikasemmin ollut mikään viherpeukalo, mutta nyt oman talon ja pihan hankkineena olen ryhtynyt istuttamaan yhtä sun toista, niin olen niin himpskatin tyytyväinen omiin istutuksiini. NYT ymmärrän miksi äiti ja mummukin aina ovat kiskoneet mukaan katsomaan jotain kukkapenkkiä kertoakseen kaiken siinä olevista kukista. Ennen en niitä juttuja tajunnut, mutta nyt on kaikki muuttunut =D

Mäkin oon nyt saanut melkein täytettyä sen hiekkalaatikon, jonka siis muutin kukkapenkiksi. Muutama istutus pitää vielä laittaa siihen, mutta sitten se on valmis. Vielä tänä kesänä se nyt ei näytä juuri miltään, mutta ensi kesänä kukat varmaankin kukkivat hieman eri tavalla. Ja sen lintualtaankin sain siihen hankittua. Tällaiselta se nyt vielä hieman keskeneräisenä näyttää...

686289.jpg

Kukkia ja puskia on jotenkin ihmeellisesti ilmestynyt mun pihaan sinne sun tänne, mutta niitä on niin mukava katsella...

686270.jpg

686275.jpg

686268.jpg

Eikä mulla vain pihalla ole istutuksia... Tällä hetkellä myös eteisessä kasvaa mansikantaimia, kirsikkatomaatteja ja kurkkuja...

686307.jpg

Tuskin on mun istutusten ansioita, mutta mun piha on suuresti lintujen mieleen. Muutaman päivän ajan koivuissa on asustanut yli 50 variksenpoikasen parvi, jotka pitävät sellaista ääntä, että hermot oli jo mennä. Ne tosin saivat tarpeekseen pihastani kun aloitin nurmikon leikkuun =D

Sen sijaan pikkulinnut viihtyvät erittäin hyvin. Pihalla olevaan ulkovarastoon on tehty useampia pesiä. Yksi pesistä on tehty savupiippuun, ja sitä vartioidaan kovasti ja alkaa kauhea mekkala kun tytöt tulevat ulos... Niin kuin nuo nyt katolle pääsisivät... =D

686298.jpg