Onpas tässä tullutkin taukoa pidettyä, kun en ole ehtinyt kirjoittaa mitään joulusta. Mutta siinähän tuo meni =) Nyrjäytin nilkkani, jälleen kerran, pari päivää ennen joulua ja olen ontunut siitä lähtien. Tosin ei se hirveästi menoa haitannut =D

Joulukuusen kannoin sisälle hyvissä ajoin eikä kukaan sitä edes kaatanut. Heitin sen jo eilen illalla pihalle kun se alkoi varista siihen malliin, että niitä neulasia oli jo joka puolella.

Aatto tuli vietettyä vanhempieni luona perinteisissä merkeissä. Käytiin siskon ja veljen kanssa aattokirkossa, josta mun on myös pakko valittaa. Tuon tilaisuuden kuuluisi olla pelkkä aattohartaus ja aikaisemmin se on kestänyt noin 40 minuuttia... mutta tänä vuonna sitä oli vedetty pitemmäksi, eli se kesti hieman päälle tunnin. Ja siitä oli todellakin yli puolet liikaa! Mutta kaippa ne kirkossakin pyrkii pitään ihmiset paikoillaan niin kauan kun mahdollista, kun kerrankin paikalla on väkeä...

Kirkon jälkeen muut lähtivät viemään kynttilöitä haudalle ja minä jäin koirien kanssa vahtimaan kinkkua... siis minä vahdin ettei kinkku mennyt kahden bullmastiffin suuhun =D Sitten syötiin, ja masut täynnä aloitettiin pakettien avaaminen. Sain taas mielettömästi lahjoja, joten olen kai ollut kiltti =) Paketeista löytyi esimerkiksi autoon gps-navigaattori (iskän ostama lahja, jottei mun tartte kuulemma aina kysellä, että mihin päin on ajettava kun menen näyttelyihin! =D), hajuvettä, lakanoita, Lauri Tähkän cd, ihana leppäkerttu-wcharja, tossut, villasukat, huivi ja vaikka kuinka paljon muuta. Kaikki hyvin tarpeellisia =) Lisäksi äiti oli tehnyt mulle, siskolle ja veljelle omat nallet, jotka on aivan ihania...

1177583.jpg

Mun nalle on tuo oikealla istuva hymysuu =D

Pakettien avaamisen jälkeen alkoi jälleen perinteinen joulupelirumba. Pelattiin siis kaikki uudet pelit ja osa vanhoistakin peleistä läpi. Lähes kaikki voittivat tänä jouluna jonkun pelin, joten ei tullut paha mieli kellekään meidän kovahenkisissä kisoissa =D Nukkumaan mentiin neljän aikoihin aamulla...

Uusi vuosi meni ihan kotona eläinten kanssa maatessa. Syötiin katkarapuvoileipiä ja katseltiin telkkaria. Vuoden vaihtuessa katseltiin sitten ilotulituksia. Arska ei niistä oikein tykkää, mutta muut katselivat ihan kiinnostuneina.

Tässä loman aikana Arskakin täytti vuosia, joten neiti on nyt 4 vuotta vanha. Lahjaksi tuholainen sai jättikokoisen solmun (solmut on meitin neitien lempileluja, ja kestävät yleensä yllättävän monta kuukautta, jopa vuosia, ennen kuin ne on käyttökelvottomiksi muokattu), ja kuten kuvista näkyy, niin lahja oli hyvin mieluisa...

1177575.jpg

1177578.jpg