Vieläkin on ihan ajantaju sekaisin kun piti maanantain vastaisen yön olla hereillä ja katsella Oscareita. Tämä on siis perinne ja laskeskelin, että 21 vuotta olen Oscareiden jakoa katsellut livenä. Tosin muutaman kerran olen joutunut jättämään välistä ja tyytymään jälkilähetykseen, mutta nyt ei voinut missään nimessä tehdä niin.

Ensinnäkin kaksi suurta suosikkiani olivat ehdoilla ja toisekseen meillä oli systerin ja broidin kanssa kisa siitä kuka arvaa eniten oikein kelle pystit jaetaan. Meillä oli mukana 20 kategoriaa, ja ylivoimainen voittaja oli sitten broidi, jolla oli 14 oikein. Systerillä 8 ja mä jäin hännänhuipuksi seitsemällä oikein... Raivostuttavaa... Olen huono häviäjä... =D

Mutta tärkeintä oli, että Sean Penn voitti parhaan miespääosaoscarin ja Heath Ledger parhaan miessivuosaoscarin. Huippua!

Oscar-gaala oli muutenkin nähnyt hieman vaivaa uudistumisen myötä ja täytyy sanoa, että nyt oscarit olivat todella kivat. Alkunumerosta olen aina pitänyt, mutta nyt siihenkin oltiin saatu jotain uutta mukaan. Sitten orkesteri oli nostettu lavalle, mikä teki sen, että näyttelijät olivat ihan lavan vieressä kiinni, joka toi intiimimmän tunnelman. Hieno toteutus! Jos joltakulta jäi suora lähetys katsomatta, niin tänä iltana klo 20.00 alkaen tulee kooste Neloselta. Katsokaahan! Mä ainakin katson uudestaan =)